Haber

İstanbul’da müşterilerin karanlıkta alışveriş yaptığı butik görenleri hayrete düşürdü

BEDAŞ (Boğaziçi Elektrik Dağıtım A.Ş.), kaçak elektrik kullanıldığı iddiasıyla bir ay önce Şişli Gülbağ Mahallesi’ndeki bir butiğin elektriğini kesti ve 116 bin TL kaçak kullanım cezası yazıldı.

Yaşananlara şaşıran butik sahibi Leyla Gülnaz Gök, sertifikalı bir elektrikçiyi iş yerine getirerek tesisatı inceletti. Yapılan inceleme sonucunda herhangi bir kaçak bulunmadığını kaydeden Gök, defalarca itiraz etmelerine rağmen BEDAŞ’ın ceza ödemeden elektriği açmadığını söyledi.

Böyle bir parayı ödeyecek gücünün olmadığını ifade eden Gök, BEDAŞ tarafından mağdur edildiğini, bir aydır zifiri karanlıkta ve soğukta satış yapmaya çalıştığını ve bu nedenle işlerinin yarı yarıya azaldığını söyledi.

Aynı iddiayla butik sahibi Leyla Gülnaz Gök’e ve çevredeki diğer işletmelere ceza kesildiği, esnafın sorunun analizi için muhatap bulamadığı ileri sürüldü.

“Kapalı olduğunu düşünen ve içeri girmeye korkan müşterilerimiz var”

Butiğin sahibi Leyla Gülnaz Gök, yaklaşık bir aydır müşterilere elektriksiz hizmet vermeye çalıştıklarını söyledi. “İşlerimiz çok düştü. Elektriğimiz olmadığı için müşterilerimizin kapalı olduğunu düşünenler de var içeri girmiyorlar. Marketteydim dükkânı arkadaşıma emanet ettim. Elektrikçiler geldi ve dedi, ‘Çok karışık bir kablo sistemi var, çok eski bir kaçak hattı. 7 ay önce alınmış bir tutanak, ‘4 ay ceza alacaksın, yüksek fatura alacaksın’ dediler. Ve vergi levhamızı çektiler 2 gün sonra tebligat aldık ’ cezai işlemde mahkemeye çıkacağız ama bu parayı ödemeden elektriği açamayacaklarını söylediler.

“Yaklaşık 1 aydır bu şekilde hizmet vermeye çalışıyoruz”

Yaklaşık bir aydır bu şekilde hizmet vermeye çalışıyoruz. Sertifikalı bir elektrikçi getirdik, bize elektrik kaçağı yok, burada sınır yok, elektrik kaçağı yok denildi. İtiraz dilekçelerimizi verdik, iki kere gittik, bekliyoruz. Hızlı bir şekilde gelip incelemelerini ve bir uzman getirmelerini istedim. Bir aydır bekliyorum gelen giden yok. Soğuk havalarda bu şekilde hizmet vermeye çalışıyoruz, üşüyoruz. Çocuğum okuldan eve geldiğinde soğukta benimle bekler. Çok mağduruz. Hukuki süreç devam edebilir. Hatalıysak kabul ederiz ama haklıyız. Burada kaçak elektrik olduğunu hiç bilmiyoruz. Burayı bir arkadaşımdan kiraladım, dükkan sahibi değilim. Kiracı olduğum yerde iki lamba için kaçakçılık sınırı çizmiyorum. Diğerinin hatasını yapmak istemiyorum. Bunun araştırılmasını ve temize çıkarılmasını istiyorum. Burada kaçak elektrik kullandığım algısı için üzgünüm. BEDAŞ diyoruz bir aydır mağduruz. Maalesef o cezayı ödeyecek durumda değiliz. Elektriğimizin açılmasını ve müşterilerimize de hizmet vermesini istiyoruz. Bizim gibi birkaç esnaf da burada mağdur. Bu formda büyük bir ceza aldılar.”dedim.

Ürünler mobil aydınlatma ile müşterilere gösterilir

Butik çalışanlarının karanlıkta kıyafetlerin renk ve modellerini göstermek için mobil aydınlatma kullandıkları, ışığın yeterli olmadığı zamanlarda ise mağaza dışında müşterilere ürünleri sergiledikleri görüldü. Portatif aydınlatma ile alışveriş yapmak zorunda kaldıklarını söyleyen Emine Uçan isimli bir müşteri, “Çok zor. Sürekli alışveriş yaptığımız bir yer. İnanın bir arkadaşımıza destek olmaya geldik çünkü onu çok seviyoruz. İnanın bazen kapıya kadar götürüyoruz ve renkleri öyle anlıyoruz. Tabii ki. , alışveriş yaparken zorlanıyoruz. Uzun zamandır tek başına mücadele eden birini tanıyoruz. “Bu şekilde mağdur olmasına üzüldük ve rahatsız olduk.”dedi.

“Çok ciddi bir sindirme politikası var ve muhatap yok”

BEDAŞ tarafından elektriği kesilen diğer esnaf Mesut Tunç, “Bize herhangi bir kaçak kullanım falan olduğunu söylemediler. Orada şalter vardı, saatin altına almamızı istediler. ‘Bunu yapın, normalde burada olması lazım’ dediler. Tebligat geldi iki ayrı faturaya 100 bin TL ceza kesildiğini söylediler kaçak kullanım bedeli olarak yansıdı denildi hemen ilgili birimlerle iletişime geçip itiraz başlattık rastgele verilmiyor İtirazla ilgili cevap Yüz yüze belge ibrazı olmadığını söylüyorlar ama e- Maillere de cevap verilmedi BEDAŞ sürekli arayıp ‘Bunu ödemek zorundasın, ödenecek’ dediler. Ne de olsa bu bir iş yeri elektriği açtıktan sonra ertesi gün tekrar kesmeye geldi ve aynı işlemler devam etti.Bu şekilde devam ederek bir hafta bizi aramayı sürdürdüler.çok mağdur ettiler. Sonunda ödemek zorunda kaldık ama hukuki süreci de başlattık.Biz aslında burada bir kurumuz.Biz sağlam bir firmayı temsil ediyoruz.Yaptığımız işe bağlı olarak kurum bize fatura ve işçilik konularında da destek oluyor. Bunu yapmak için durum bir konuşma meselesi değil ve orada ben Böyle bir şeye gerek yok. Kredi kartımın limitini artırıp gidip kartla ödemek zorunda kaldım. Mecburdum ve şimdi hala bankaya borçlu görünüyorum. ‘Hukuki süreci başlatın’ diyorlar. Onlar da ‘Avukatla ilgileneceksin, parasını ödeyeceksin’ demekle tehdit ediyorlar. Türev sürecini başlatabiliriz diyorlar ama arka planda ‘Yanılacaksın’ diye bir ibare var. Çok önemli bir sindirme politikası var ve muhatap yok.”terimleri kullandı.

haberfindikli.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort